søndag 21. april 2013

Norra - ausalt ja avameelselt

Kirjutasin mõni aasta tagasi raamatu Norrast. Algatus tuli Epp Petrone'lt, kes pöördus minu poole soovides minult raamatut nimega "Minu Norra". Kenadele soovidele on alati raske "ei" öelda ning pääle lühikest järele mõtlemist lubasingi raamatu kirjutada. Otsustasin kirjutada sellise raamatu Norrast, mida oleksin ise soovind lugejana lugeda.

Õnneks pole mitte kõigi arusaamised ilmaelust ühesugused ning nii tekkiski Epp Petrone soovide ja minu arusaamiste vahele suur ja ületamatu lõhe. Tema ei soovind kirjastada minu raamatut sellisena nagu ma ta olin kirjutand. Mina ei soovind aga kirjastamise nimel oma raamatut muuta. Olles nüüd juba hiljem lugend selle sarja kahte raamatut - "My Estonia" ja "Minu Sitsiilia" on mulle selge, et minu raamat kohe kindlasti ei oleks sobind sellesse sarja.

Kuna olin raamatu kirjutamise ajal 50 aastaseks saamas, siis otsustasin ise oma raamatu kirjastada, et oleks seda siis hää sugulastele ja sõpradele jagada oma tähtpäeva paiku.

Sünnipäevale järgnend sügisel hakkasin aga saama e-maile inimestelt, kes olid mu raamatust kuulnd ning avaldasid soovi ka endale seda raamatut hankida. Kirjastamisel (print on demand) olin valind alternatiivi, kus raamatut olnuks võimalik tellida nii amazon.com kaudu (paberkandjal) kui ka lulu.com kaudu (nii paberkandjal kui ka elektrooniliselt). Paraku oli aga sellise raamatu ostmise kõrvalproduktiks kõrge tellimishind, mistõttu soovijaile Eestis oli raamatu tellimine nii amazonist kui ka lulust komplitseerit.

Võtsin kontakti Rahva Raamatuga, kus teatati, et nad võtaksid mu raamatu komisjonmüüki. Tellisin raamatud ära ning saatsin need siis Rahva Raamatusse, kes neid siiani müünd on. Viimase aruande alusel on maha müümata raamatuid vaid ühe käe sõrmede jagu järel, seega mõnes poes on üks raamat ja mõnes mitte ühtegi. Raamatut on võimalik ka laenutada enamusest raamatukogudest. Kui keegi peakski soovima leida neid üksikuid järele jäänd eksemplare poest, siis on seda füüsiliselt väga raske teha, kuna minu raamatud on müügi teisest nädalast pääle olnd paigutet kas kõige kõrgemale või siis kõige madalamale riiulile.

Kuna ma enam ei plaani raamatuid juurde tellida (kuigi minul endal on vaid üks praakeksemplar järgi), siis ma mõtli, et avaldan oma raamatu valit päätükkide kujul oma blogis. Sel juhul saavad seda lugeda ka need, kes raamatukogusse ei viitsi minna.

Tagasisidet olen saand üsna palju, aitäh neile, kes on selle vaevaks võtt või seda siis tulevikus teevad!


 
© Jaanus Kaljusto, 2010
Autoriõigused kuuluvad Jaanus Kaljusto'le. Raamatu tsiteerimisel palun viidata algallikale.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar